|
|

Third International Virtual Congress on Statistical Education


Proceedings of the III International Virtual Congress on Statistical Education

Actas del Congreso Internacional Virtual de Educación Estadística. Editores: J. M. Contreras, M. M. Gea, M. M. López-Martín y Elena Molina(Eds.) (2019).
ISBN: 978-84-09-09111-9



The Third International Virtual Congress on Statistical Education (CIVEEST) was held from February 21 to 24, as an academic tribute to Dr. Carmen Batanero on her 70th birthday.

The Congress included plenary lectures, invited lectures, contributed papers and posters on didactics of statistics, probability and combinatorics. 725 researchers and teachers interested in the teaching and learning of statistics, probability and combinatorics at the different educational levels registered through the website http://civeest.com. The congress included 5 plenary lectures and 15 invited papers offered by well-known researchers in statistical education.

More than 200 papers in Spanish, Portuguese or English were received, and were referred, by two statistical education researchers each of the same language in which the work was written. Finally, 105 contributed papers and 35 posters were accepted, all of them revised in content, format and references.

The plenary lectures were transmitted by videoconference from the Institute of Mathematics of the University of Granada (iemath.ugr.es).

All the contributions were available to those registered from February 10, 2019 and were discussed during the four days of the congress through the corresponding chats.

This website includes all the contributions that were accepted after the review process and the discussions held during the four days of the congress.


***

Desde el 21 a 24 de febrero se celebró el Tercer Congreso Internacional Virtual de Educación Estadística (CIVEEST), como un homenaje académico a la Dra. Carmen Batanero con ocasión de su 70 cumpleaños.

El Congreso incluyó conferencias plenarias, ponencias invitadas, comunicaciones y pósteres originales sobre didáctica de la estadística, probabilidad y combinatoria. Se inscribieron 725 profesionales interesados por los problemas relativos a la enseñanza y aprendizaje de la estadística, probabilidad y combinatoria en los distintos niveles educativos a través del sitio web http://civeest.com. El congreso incluyó 5 conferencias plenarias y 15 ponencias invitadas elaboradas por investigadores reconocidos en el campo de la educación estadística.

Se recibieron más de 200 trabajos en castellano, portugués o inglés, los cuales fueron referidos, cada uno por dos investigadores de educación estadística de la misma lengua en que se presentó el trabajo. Finalmente se aceptaron 105 comunicaciones y 35 pósteres, todos ellos revisados en contenido, formato y referencias.

Las Conferencias Plenarias fueron transmitidas por videoconferencia desde el Instituto Universitario de Matemáticas de la Universidad de Granada (iemath.ugr.es ).

Todas las contribuciones estuvieron a disposición de los inscritos desde el 10 de febrero de 2019 y fueron discutidos durante los cuatro días del congreso mediante los correspondientes chats.

En este sitio web se incluyen todas las contribuciones que fueron aceptadas tras el proceso de revisión previa y de discusión durante los cuatro días del congreso.





© 2019. Última actualización: 1 marzo 2019.