● Lozano, C.
(2009). CEDEL2: Corpus Escrito del Español L2. In:
Bretones Callejas, Carmen M. et al. (eds) Applied Linguistics Now:
Understanding Language and Mind / La Lingüística Aplicada Hoy:
Comprendiendo el Lenguaje y la Mente.
Almería: Universidad de Almería, pages 197-212.

● Lozano, C.
(2009). Pronominal deficits at the interface: New data from
the CEDEL2 corpus. In: Bretones Callejas, Carmen M. et al. (eds)
Applied Linguistics Now: Understanding Language and Mind / La Lingüística Aplicada Hoy: Comprendiendo el Lenguaje y la Mente.
Almería: Universidad de Almería, pages 213-227.

● Lozano, C.
& Mendikoetxea, A. (2009). L2 syntax meets
information structure: Word order at the interfaces. In: J.
Chandlee, M. Franchini, S. Lord & M. Rheiner (eds). BUCLD 33:
Proceedings of the 33rd Annual Boston University Conference on
Language Development (Vol. 1). Somerville (Mass): Cascadilla Press, pp
313-324.
● Lozano, C. (2008).
The
Acquisition of Syntax and Discourse: Pronominals and Word Order in
English and Greek Learners of Spanish. Saarbrücken: VDM Verlag.
[See it in
Amazon]
●
Lozano, C. (2008). Variability and optionality in second language
grammars: A quantitative approach. In: Linde López, A., Santana
Lario, J., Wallhead Salway, C. (eds). Studies in Honour of Neil
McLaren: A Man for All Seasons. Granada: Editorial Universidad
de Granada, pp. 59-75.
● Lozano, C.
(2008). ¿Déficits de representación o de procesamiento en una
segunda lengua? Evidencia de un estudio de resolución de anáfora con
griegos adultos aprendices de español. In: Monroy, R. & Sánchez,
A. (eds). 25 años de Lingüística Aplicada en España: Hitos y
retos / 25 Years of Applied Linguistics in Spain: Milestones and
Challenges. Murcia: Editum, pp. 855-866.
● Lozano, C.
& Mendikoetxea, A. (2008). Verb-Subject order in L2 English: new
evidence from the ICLE corpus. In: Monroy, R. & Sánchez, A. (eds).
25 años de Lingüística Aplicada en España: Hitos y retos / 25
Years of Applied Linguistics in Spain: Milestones and Challenges.
Murcia: Editum, pp. 97-113.
● Lozano, C.
& Mendikoetxea, A. (2007). Learner corpora and the acquisition of
word order: A study of the production of Verb-Subject structures in
L2 English. In: Matthew Davies, Paul Rayson, Susan Hunston,
Pernilla Danielsson (eds) Proceedings of the Corpus
Linguistics Conference 2007, University of Birmingham.
[Proceedings available
online
here]
●
Gema
Chocano, Rocío Jiménez, Cristóbal Lozano, Amaya Mendikoetxea, Susana
Murcia, Michael O’Donnell, Paul Rollinson, Iván Teomiro (2007). An
exploration into word order in learner corpora: The WOSLAC Project.
In: Matthew Davies, Paul Rayson, Susan Hunston, Pernilla Danielsson
(eds). Proceedings of the Corpus Linguistics Conference 2007,
University of Birmingham.
[Proceedings available online
here]
●
Lozano, C.
(2006). La adquisición del español como L2: la interfaz
sintaxis-discurso. In: Amengual, M., Juan, M. & Salazar, J. (eds).
Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües:
Ensayos y propuestas aplicadas. Universitat de les Illes Balears:
Servei de Publicacions i Intercamvi Científic, pp. 95-108
●
Lozano, C.
(2004). El conocimiento totalmente nativo vs. casi nativo del
orden de palabras en español: ¿Aparente contradicción?. In
Villayandre Llamazares, M. (ed). Actas del V Congreso de
Lingüística General (vol. 2), pp. 1815-1826. Madrid: Arco
Libros.
●
Lozano, C.
(2002). Pronominal mental representations in advanced L2 and L3
learners of Spanish (pp. 605-617). In Luque Durán, J. de D.,
Pamiés Bertrán, A. and Manjón Pozas, F. (eds). Nuevas tendencias
en la investigación lingüística. Granada: Método Ediciones.
●
Lozano, C.
(2002). The interpretation of overt and null pronouns in
non-native Spanish. In Marsden, H., Pourcel, S. and Whong-Barr,
M. (eds). Durham Working Papers in Linguistics, 8: 53-66.
●
Checa-García, I. & Lozano, C. (2002).
Los índices de madurez
sintáctica de Hunt a la luz de las distintas corrientes
generativistas. Interlingüística, 13 (I), 2002, p.
337-357
● Hawkins, R., Athanasopoulos, P., Casillas, G., Hattori,
H., Hawthorne, J., Husted, R., Lozano, C., Okamoto, A., Thomas, E. &
Yamada, K. (2008): The semantic effects of verb raising and its
consequences in second language grammars (pp. 328-351). In Liceras, J., Zobl, H. &
Goodluck, H. (eds). The Role of Formal Features in Second Language
Acquisition. New York: LEA.